23 kwietnia 2016

Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie Cz.5

An-2 samolot wielozadaniowy. Jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. 


Helikoptery

Mi-24 ciężki śmigłowiec bojowy.



Mi-8 śmigłowiec wielozadaniowy.





Mi-2 śmigłowiec wielozadaniowy.




Mi-4 wersja morska. Helikopter był używany od 1958 roku. Został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w tym samym roku nad Stadionem Dziesięciolecia na zakończenie Dni Lotnictwa. W pierwszej połowie lat sześćdziesiątych w służbie w lotnictwie polskim znalazło się 21 śmigłowców tego typu. Czterech egzemplarzy wersji z radarem używała w latach 1965-1975 28 Eskadra Ratownicza Marynarki Wojennej.


Zlin 42M samolot sportowo-turystyczny, treningowy.


TS-11 Iskra samolot szkolno-treningowy. Pierwsza polska konstrukcja lotnicza napędzana silnikiem odrzutowym.



I-22 Iryda polski dwumiejscowy, dwusilnikowy, odrzutowy górnopłat szkolno-bojowy.



JAK-23 radziecki odrzutowy myśliwiec z końca lat 40.

TS-8 Bies polski samolot szkolno-treningowy. Samolot został skonstruowany w oparciu o zapotrzebowanie na nowoczesny samolot szkolno-treningowy z trójkołowym podwoziem z kołem przednim, dla szkolenia pilotów samolotów odrzutowych, które w tym czasie stawały się podstawą lotnictwa polskiego.


PZL-130 Orlik szkolno-treningowy samolot śmigłowy przeznaczony do szkolenia podstawowego i zaawansowanego pilotów zawodowych.

Wilga 35A wielozadaniowy samolot przeznaczony przede wszystkim dla lotnictwa sportowego, zwłaszcza do holowania szybowców i wywożenia skoczków spadochronowych. 


Samochody transportowe

Żyroskop do ćwiczeń


Brak komentarzy: